Köpvillkor
Allmänt
Underbara Unge säljer och levererar varor i dagsläget endast inom Sverige. Du kan i dagsläget endast skapa Mitt första år boken i vår app. Har du funderingar inför ditt köp eller gällande själva användandet av appen eller din beställning är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Efter det att din beställning är lagd, förbinder du dig att bevaka din inkorg då all kommunikation rörande din order sker via mail. Underbara Unge förbehåller oss rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Och vi reserverar oss för förseningar, tekniska problem samt framflyttning av leveransdatum.
Mobilapplikationen
Appen Underbara Unge går att ladda ner från App Store samt Google Play. Den fungerar på alla iPhones och smarta mobiltelefoner samt surfplattor.
Order
När du klickat på Beställ går det iväg en order till det tryckeri vi samarbetar med. De tar emot en fil innehållandes all information som du lagt till i vår app, såsom foton och text och personuppgifter. Om vi inte har hanterat ordern så kan det finnas möjlighet till att ändra i lagd order. Därefter låser vi dock ditt projekt och redigering är ej möjlig. För att kunna ändra i din order måste du kontakta vår support och se om de kan låsa upp din bok. Du får då feedback på status om det är möjligt och därefter låser vi i så fall upp din bok. Har vi redan påbörjat hanteringen av ordern är det tyvärr redan försent att göra någon ändring.
Produktion
Vi samarbetar med ett av Sveriges främsta tryckerier inom fotoböcker. De trycker din Underbara Unge bok/böcker utifrån den information som den överförda filen innehåller. Vi kan inte tillhandahålla en exakt färgidentitet i jämförelse med annat tryck, bildskärm eller media. Endast exceptionellt stora avvikelser i färgerna kan reklameras. Vårt tryckeri hanterar flera tusentals bilder varje dag och kan därav inte göra en bedömning av varje bild och tryck.
Hur du ser på din bild är subjektiv och det är upp till dig som beställare att skaffa dig kunskap om kvalitén på dina foton samt hur du ställer in dessa i appens fotoverktyg. Tryckeriet tillhandahåller de flesta verktyg för att du ska kunna få så bra återgivning som möjligt så som ICC-profil, preflight, provtryck och kontrasttest. Det är dock omöjligt för att veta hur din bild ser ut på din skärm eller i annat tryck. Om du är noga med färger och tryck bör du ha gjort testtryck innan du beställer din Underbara Unge bok för att garantera din förväntan.
Pris
Priset för en Underbara Unge bok är 599 kr, inkl. moms och anges i svenska kronor. Frakt på 59 kr tillkommer. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser. Vi förbehåller oss rätten att ändra priset utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.
Leverans
Våra försändelser skickas med PostNord standardleverans. Om försändelsen inte går ner i din brevlåda får du en avi, där du får hämta ut din bok på närmsta ombud för PostNord. Mottagaren måste kunna uppvisa giltig legitimation. Leveranstiden från beställning till dig som mottagare är 3-5 arbetsdagar. Du som kund ansvarar över att du angivit korrekt adressuppgift.
Frakt
Kostnaden för frakt framgår i kassan och är enligt Postnords prislista, 59 kr. Vi erbjuder i dagsläget endast fraktsätt med Postnord.
Försening
Vi kan inte belastas om en eventuell försening av leverans skulle uppstå. Vi kan därmed inte garantera leverans till en viss dag och reserverar oss alltid mot förseningar. Vår främsta förhoppning är dock att försening ej ska uppstå. Vid en försening informeras du via mail. Du har rätt att häva köpet i de fall förseningen är av väsentlig betydelse för dig som kund. Vi reserverar oss rätten att avboka din beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen. Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk, brand eller utebliven leverans från vår underleverantör) ansvarar Underbara Unge ej för förseningarna.
Betalning
Underbara Unge samarbetar med Klarna, där oavsett vilket betalsätt du väljer, hanteras alla betalningar av Klarna. De erbjuder följande betalningssätt: fakturabetalning, delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning. Betalinformation mailas ut av Klarna i samband med att din beställning skickas från vårt lager. Fakturor har en förfallotid på 30 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt kan du läsa om på deras hemsida Klarna.se.
Reklamation
Reklamation måste anmälas till Underbara Unge inom 3 dagar efter mottagandet. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller ej returrätt på specialtillverkade bildprodukter med egna digitalbilder utan speciell anledning, då vi levererar en tjänstevara som tillverkas utifrån dina egna specifikationer och individuella önskemål, vilka du granskat och godkänt innan tryck. Synligt fel anmäls direkt vid mottagandet av boken till reklamation@underbaraunge.se. Dolt fel måste anmäls till oss inom 3 dagar från mottagandet så att vi kan ta det vidare till underleverantör samt fraktbolag. Foton på skadat gods och emballage måste bifogas mailet. En produkt som vi konstaterat är fel alternativt skadad byter vi ut mot en ny. Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.
Reklamationsärende: maila en eller flera bilder och beskriv felet samt ange ordernummer till reklamation@underbaraunge.se. Returer, om vi efterfrågar detta, skickas till Underbara Unge, Nyborg Ål 502, 744 91 Heby.
Avbeställning & ångerrätt
När du lagt din order kan du oftast inte avbeställa, då det efter ditt godkännande påbörjas flera flödessteg i produktionslinjen. Delar av din Underbara Unge-bok kan även ta olika flöden för att kunna hanteras snabbt och hålla korta leveranstider. Enligt distansköplagen när du säljer varor eller tjänster till konsument, till exempel via nätet, har du normalt 14 dagars ångerrätt. Detta gäller dock inte produkter köpta på Underbara Unge, då ångerrätten ej gäller varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägling. Vi kommer inte att kunna göra en återbetalning om din beställning redan har påbörjats, då din bok ej kommer kunna säljas vidare till annan kund vid en retur. Du är alltid välkommen att kontakta oss för vidare dialog om det verkligen skulle krisa pga orsak.
Maila då support@underbaraunge.se
Ej uthämtat paket
Om du av anledning ej hämtar ut ditt paket om det levererats till PostNords ombud, debiteras du för våra kostnader gällande frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr.
100% Nöjd kund-garanti
Det viktigaste för oss, förutom att hjälpa er få era fina minnen bevarade i vår Underbara Unge-bok, är att du som kund ska vara 100% nöjd med ditt köp och med oss. Om du av någon anledning inte är nöjd med boken, hör av dig till oss så får vi prata om saken. Maila support@underbaraunge.se och beskriv vad det är som gör att du inte är nöjd. För det är inte förrän du är nöjd som vi också är det!
Tvist
En tvist ska i första hand lösas i samförstånd med vår kundservice. Om tvisten kvarstår tillämpar Underbara Unge alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som kund har ett krav som vi avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Vi förbinder oss då att följa ARN’s utslag. Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats. Läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.
GDPR
I pdf:en kan du läsa om vår Personuppgiftspolicy. Har du frågor & funderingar, tveka inte att höra av dig till oss: support@underbaraunge.se